08 juni 2009

Del 1 - Vad ska jag börja med...?

Efter mycket "tjat och gnat" från mina älskade vänner så startar jag nu min blogg...


Vem är då denna människa? Jo en staffordälskande en! Har sedan 10 år varit helt såld på denna ras.


Allt började med att vi hade en rottishane som kallades Ali, i stamtavtavlan Skarplyckes Argus. Han var verkligen en egen individ! Mer envis hund får man leta efter och han var verkligen en en-mans-hund, Ronnys!!!

Som det var så tyckte min käre Ronny att jag skulle ha en alldeles egen jycke och han började leta efter en ras som kunde passa mig... Efter en tids letande så var det bestämt, en stafford skulle det bli, men vart hittar man en sådan??? Efter ganska mycket rundringning så hittade vi kennel Stora Kulltorp. Jag fick vara delaktig ända från parning och framåt...

Den 14 mars 1999 föddes då min Malte, blivande SUCH Stora Kulltorps Crummy Dangler!



















Tyvärr så fick vår Ali akut leukemi... Som tur var så fanns det små gossar hos Stora Kulltorp. Så när Malte var knappt 1,5 år gammal så blev han storebror till Ingo, Stora Kulltorps Makes You Go Hmm... Jo, han hette så i stamtavlan, för du fick verkligen en väldigt speciell känsla när du träffade honom, jag lovar!!!






Detta var början av vårt liv tillsammans med våra staffords!

//Anne-Lie

1 kommentar: